Een prima functie-omschrijving 'verkoopt' uw vacature aan potentiële kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe job. Een goede functie-omschrijving verdient uw aandacht (en die van uw recruiter) voor wat absoluut noodzakelijk is in de functie.

Of het nu gaat om een vervanging of een nieuwe functie, de nuances van een bepaalde functie moet duidelijk omschreven zijn en een duidelijk aantal objectieven aantonen die nodig zijn om de meest geschikte kandidaat te identificeren.

Wanneer een functie-omschrijving goed opgemaakt is, zal deze tijdbesparend zijn zodat u enkel de meest geschikte professionals ontmoet.

Essentiële onderdelen van een goede functie-omschrijving:

  • Functietitel - vraag uw consulent of uw functietitel wel degelijk de functie 'verkoopt'
  • Departement - omschrijf hoe uw team past in de gehele organisatie
  • Korte samenvatting van uw organisatie, inclusief een beeld van de bedrijfscultuur en carrièremogelijkheden
  • Hiërarchieën - aan wie wordt gerapporteerd en wat zijn de eventuele 'dotted line' reports
  • Specifieke kernverantwoordelijkheden - omschrijf deze in detail maar op een aantrekkelijke manier.

Wanneer een functie-omschrijving goed opgemaakt is, zal deze tijdbesparend zijn zodat u enkel de meest geschikte professionals ontmoet.

  • Duurtijd van de functie -  gaat het hier om een permanente rekrutering of een vervangingsopdracht van een bepaalde tijd? 
  • Welke kwalificaties zijn vereist?
  • Werkervaring & achtergrond - omschrijf duidelijk wat essentieel is en wat gewenst is
  • Salaris en extra-legale voordelen
     

Nog vragen bij het opstellen van uw functie-omschrijving, of wenst u salarissen te benchmarken?

Contacteer een van onze kantoren. Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons

»

Vacature doorsturen

»

Controleer je salaris

»