Zomer 2019: Gitte Peeraer studeert af aan de KUL met een Master TEW optie Personeel & Organisatie op zak, en begint haar zoektocht naar een eerste job. Al snel komt ze bij Walters People terecht, waar ze start als Recruitment Consultant in het kantoor van Antwerpen. 

Nu, 5 jaar later, concentreert ze zich volledig op het vinden en mee helpen opleiden van nieuwe medewerkers bij Walters People en Robert Walters, in de rol van Senior Talent Acquisition & Learning Specialist.

Na ontelbare interviews en plaatsingen weet Gitte ons als de beste te vertellen wat van een Recruitment Consultant verwacht wordt en hoe de dag eruit ziet. In dit artikel licht ze toe wat de job precies inhoudt, wat wij van jou verwachten en uiteraard ook wat jij van ons kan verwachten, hoe het sollicitatieproces eruit ziet én krijg je bovendien een glimp van het groeipad bij Walters People.

Wat ga je doen als Recruitment Consultant?

Gitte: “Als Recruitment Consultant bij Walters People ben je verantwoordelijk voor het beheren en uitbreiden van je klantenportefeuille. Dit houdt in dat je de nieuwe klanten voor Walters People weet binnen te halen, en daar nieuwe medewerkers voor weet te vinden. Jij bemiddelt tussen deze twee partijen en streeft naar een perfecte match tussen klant en kandidaat.

Je publiceert vacatures van klanten en gaat op zoek naar geschikte kandidaten door hen actief te benaderen via bijvoorbeeld LinkedIn . Je screent de reacties die binnenkomen en interviewt vervolgens kandidaten, zodat je een zo goed mogelijk beeld krijgt van hen. Eens je een goede match hebt gevonden, koppel je diegene aan een passend bedrijf binnen jouw portefeuille. 

Ondertussen heb je ook veel contact met je klanten; zij vinden het fijn om met jou te overleggen over hun rekruteringsnoden. Je luistert goed naar de wensen van de klant en geeft passend advies, zonder daarbij je eigen doelstelling uit het oog te verliezen. In de beginfase zorg je dat zaken zoals het salaris van de functie en de termijn waarop jij kandidaten moet aanleveren, duidelijk afgesproken zijn.

Je bent onderdeel van een gespecialiseerd recruitment team, dat zich bijvoorbeeld richt op Finance of Business Support vacatures. Zo ontwikkel je inhoudelijke kennis van het vakgebied waarin jij rekruteert, en kan je werkgevers en werkzoekenden goed adviseren. In het team werken collega's met verschillende ervaringsniveaus, waar jij van kunt leren.

Teamwork

Gitte: “Bovenstaand lijkt misschien veel op het eerste zicht, maar er staat een heel team achter je. Teamwork vinden we immers heel belangrijk bij Walters People. Iedereen, maar zeker schoolverlaters die bij ons starten, worden dagelijks persoonlijk begeleid door managing consultants en de team manager. Maar er is meer: op regelmatige basis worden er ook trainingen georganiseerd in de andere kantoren van de Robert Walters Groep. Zo maak je kennis met collega’s in het buitenland en krijg je een breder inzicht in de job. Want van elkaar leer je net het meest, toch?

Die teamspirit vind je trouwens niet alleen in het werk terug, maar in alles wat we doen. Hard werken: ja, maar we maken minstens evenveel plezier! Kickertornooi op kantoor, afterwork drink om grote en kleine succesjes te vieren, teamlunch, teambuilding dagen met alle medewerkers, en uiteraard ook onze legendarische kerstfeestjes en internationale incentives. “

Een standaard dag bij Walters People ziet er zo uit:

 
  • 30% potentiële kandidaten en klanten benaderen
  • 30% kandidaten interviewen
  • 15% afspraken met klanten
  • 15% intern overleg
  • 10% administratie en opvolging

Wat verwachten wij van jou?

  • Bachelor of Master diploma
  • Sterke communicatieve en commerciële vaardigheden, en affiniteit met sales
  • Prima beheersing van het Nederlands en/of het Frans én Engels
  • Competitief, overtuigend, enthousiast, resultaatgericht, empathisch

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Deel van een top team met een familiale sfeer
  • Een voor jou uitgestippeld trainings- en loopbaantraject
  • Deelname aan regelmatige teambuilding activiteiten én internationale incentives
  • De kans om deel uit te maken van een internationale groep met mooie doorgroeimogelijkheden

En uiteraard ook dit:

  •  Een competitief loon, inclusief bonus in functie van je resultaten
  • Bedrijfswagen en tankkaart
  • Vakantiegeld en eindejaarspremie
  • Maaltijdcheques
  • Groeps-en hospitalisatieverzekering
  • Tablet 

Het sollicitatieproces bij Walters People

  • Telefoongesprek met de interne recruiter
  • Na 1-2 dagen kom je langs in één van onze kantoren voor een eerste gesprek met het recruitment team
  • Binnen de 1-4 dagen regelen we een interview met de hiring manager
  • Na 2-6 dagen volgt een gesprek met de Managing Director België, gevolgd door een interview met de Managing Director Benelux & Germany
  • Verloopt dat gesprek vlot, dan krijg je een aanbod.

Je groeipad bij Walters People


Als pasafgestudeerde start je bij Walters People als Recruitment Consultant. Heb je al eerdere (rekruterings)ervaring, dan kan je mogelijk starten in een volgende stap van het groeipad. Maar waar je ook instapt: er wordt een volledig trainingstraject voor je uitgewerkt.

In deze trainingen leer je onder andere salesgesprektechnieken, sales kansen analyseren, time management, recruitment systemen, kandidaat- en klantmanagement, pitchen, onderhandelen, sollicitatiegesprekken voeren en vacatures schrijven. Wist je dat al onze Managers, Senior Managers en Associate Directors dit groeipad ook doorlopen hebben?

Wil je graag meer weten over de carrièremogelijkheden bij Walters People?

Lees dan zeker wat onze medewerkers te vertellen hebben.
Zin in een persoonlijk gesprek? Contacteer Gitte Peeraer op +32 470 82 04 83. Bekijk ook eens onze interne vacatures, en wie weet ga jij binnenkort bij ons aan de slag!

Werken bij ons

»

Carrière-advies

»

Onze interne vacatures

»

Contacteer ons

»